Habitus, field and practice of knowledge
Keywords:
field, habitus, practices, knowledgeAbstract
In the present work we attempt to reflect upon some Pierre Bourdieu’s fundamental theoretical concepts such as the concepts of habitus and field. We try to show possible articulations between both concepts, to account for certain issues present in the academic-professional field. We conclude that the practices o knowledge constitute primary tools necessary to produce other subjective positionings.
Downloads
References
Bachelard, G. (1978). El racionalismo aplicado. Buenos Aires: Paidós.
Bachelard, G. (1991). La formación del espíritu científico. Buenos Aires: Siglo XXI.
Bourdieu, P. (1980). Campo del poder y campo intelectual. Barcelona: Folio.
Bourdieu, P. (1988). Cosas dichas. Buenos Aires: Gedisa.
Bourdieu, P. (1991). El sentido práctico. Madrid: Taurus.
Bourdieu, P. (1999). “El campo científico”, en Revista Redes. Buenos Aires: Quilmes.
Bourdieu, P.; Chamboredon, J. C. y Passeron, J. C. (1996). El oficio del sociólogo. México: Siglo XXI.
Bourdieu, P. y Wacquant, L. (1995). Respuestas. Para una antropología reflexiva. México: Grijalbo.
Guyot, V. (2000). “La enseñanza de las ciencias”, en Revista Alternativas. Serie: Espacio Pedagógico, 17. San Luis: Laboratorio de Alternativas Educativas.
Guyot, V. y otros (1995). “La práctica docente y la realidad del aula. Un enfoque epistemológico”, en Revista Enfoques Pedagógicos, 3(2), Bogotá.
Downloads
Published
Issue
Section
ARK
License
Copyright (c) 2012 Jorge Fabio Boso

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.



