Ibero-American Meeting of Teachers Conducting Research from School: Alternative approaches to thinking about and doing Educational Research

Authors

  • Emilia Castagno Facultad de Ciencias Humanas. Universidad Nacional de San Luis (Argentina)
  • Lorena Di Lorenzo Facultad de Ciencias Humanas. Universidad Nacional de San Luis (Argentina)

Keywords:

teaching network, educational research, school, alternatives, Ibero-America

Abstract

The present work aims to review the experience developed at the Ibero-American Meetings of Teachers Conducting Research from School, not only for its contribution to new ways of thinking about and conducting educational research, unifying teaching, research, and training; but also for its contribution to the development of critical thinking in education. Firstly, the Ibero-American Meetings are contextualized and described within the framework of prevailing neoliberal policies. Secondly, the experience of teachers conducting educational research “at” and “from” school is analyzed.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Achilli, E. (2000). Investigación y formación docente. Laborde Editor. Rosario, Argentina.

Cardelli, J. y Duhalde, M. (2002). “Didáctica de la investigación: una experiencia de formación docente”. En Cardelli, J., Datri, E. y Duhalde, M. (comps.). Docentes que hacen investigación educativa. Tomo I. Miño y Dávila. Buenos Aires, Argentina.

Dhie, CTERA. (2009). “El colectivo y las redes de investigación como formas alternativas para la organización de la formación y el trabajo docente”. En: Investigación educativa y trabajo en red. Debates y proyecciones. Noveduc. Buenos Aires, Argentina.

Enríquez, P. (2007). “Discusiones iniciales para estudiar el docente-investigador”. En: El docente-investigador: un mapa para explorar un territorio complejo. Ediciones LAE. San Luis, Argentina.

Published

31-07-2012

ARK