Digital public schools: some epistemological assumptions

Authors

  • Oscar Ojeda Facultad de Ciencias Humanas. Universidad Nacional de San Luis

Keywords:

education, innovation, politics

Abstract

This paper aims to investigate the assumptions governing the pedagogical ideas of some educational systems that bring into play new pedagogical practices supported by the use of technologies. Considering the main concepts on which these arguments are based, we propose to reflect about their real contributions to the educational world. Despite the current existence of opposite models, we attempt to think about their epistemological assumptions.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Boneti, L. W. (2014). O positivismo como fundamento epistemológico clássico das políticas educacionais e a institucionalização da prática escolar na contemporaneidade. Práxis Educativa, Ponta Grossa, v. 9, n. 2, p. 395-418, jul./dez. Disponible en: http://www.revistas2.uepg.br/index.php/praxiseducativa

Cabrol, M. y Severin, E. (2010). Revista Aportes. Nº 2 - FEBRERO 2010. TICs en educación: innovación disruptiva. Banco Interamericano de Desarrollo. En: http://observatorio.relpe.org/wp-content/uploads/2012/02/bid_tics_educ_latam1.pdf

Kuhn, T. (1996). La tensión esencial: Tradición e innovación en la investigación científica (Pág. 248 /262) En La Tensión esencial – Fondo de Cultura Económica – México.

Laudan, L. (1987). El progreso y sus problemas. Ed. Progreso, Barcelona.

Pedroza, R. (2000). Teoría de juegos e individualismo metodológico de Jon Elster, en Revista Cinta de Moebio N°8: 149-158.Disponible en: www.moebio.uchile.cl/08/pedroza.htm

Rosimar Serena Siqueira Esquinsani. Jarbas Dametto. (2014). La producción del discurso en la política educativa: lugares y verdades. Práxis Educativa, Ponta Grossa, v. 9, n. 2, p. 485-501, jul./dez. Disponível em: http://www.revistas2.uepg.br/index.php/praxiseducativa

Published

28-10-2016

ARK