A Research Experience in Juan Pascual Pringles Normal School: reflecting on our practices
Keywords:
action-research, educational experiences , innovationAbstract
As high school teachers of Juan Pascual Pringles Normal School, we undertook the task of reflecting on and researching into our own practices. The purpose of this article is to make known our three-year-long project about research formation. The work contextualizes the experience and presents a brief development of the subject studied, the methodology used and the categories construed that allowed to revise the teaching practices, specifically the use of ICT in the teaching practices in the 6th year of the Administrative Baccalaureate of the mentioned school. We also reflect on the different difficulties and challenges we faced during the research.
Downloads
References
Aula 1 a 1 aula aumentada publicada en agosto 2010 Cecilia Sagol.
Barberá E. y Badia A., Educar con aulas virtuales. Orientaciones para la innovación en el proceso de enseñanza y aprendizaje. Machado Libros, Madrid, 2004.
Burbules, N. y Callister T. Educación, riesgos y promesas de las nuevas tecnologías de la información. Buenos Aires, Granica, 2008.
Litwin E. (compiladora), Tecnologías educativas en tiempos de Internet. Amorrortu Editores, Buenos Aires, 2005.
Espacio para Docentes tic activos del programa escuela 2.0http://www.escuela20.com/investigacion-herramientas-cosn/articulos-y-actualidad/seis-obstaculos-para-implantar-las-tic-en-educacion_2580_42_4075_0_1_in.html.
UNESCO. (2004). Las tecnologías de la información y la comunicación en la formación docente. Guía de planificación. París: Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura.
Ruíz Palomo J.M (2009) la evaluación del alumnado al incorporar las TIC congreso internacional sobre el uso y las buenas Prácticas con TIC. Recuperado en abril de 2015. http://palotic.es/wordpress/wp-content/uploads/2009/12/la-evaluacion-al-incorporar-las-tic_jose_maria_ruiz_palomo.pdf
Downloads
Published
Issue
Section
ARK
License
Copyright (c) 2017 Cinthya Claudia Gamboa, Claudia Ana Barroso, Carolina Gabriela Sosa

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.