Project for the academic improvement of the teaching practices of English at FICA, UNSL

Authors

  • Cecilia Aguirre Céliz Facultad de Ingeniería y Ciencias Agropecuarias. Universidad Nacional de San Luis
  • Marcela Rivarola Facultad de Ingeniería y Ciencias Agropecuarias. Universidad Nacional de San Luis

Keywords:

english level, engineers, research, academic proposal

Abstract

It has long been suspected that the level of English that Engineers receive at the Faculty of Engineering and Agricultural Sciences (FICA) of the National University of San Luis (UNSL) is not enough to satisfy the needs of future graduates at the moment of entering labor. Given such uncertainty and in response to the call for projects by the National University of San Luis, a group of teachers from the Language Area of the Faculty of Engineering and Agricultural Sciences with a background in research for several years, decided to make a research proposal related to the aforementioned situation. The result of this proposal was the presentation and subsequent approval of the Project PROIPRO Nº 14-6518 called "Study of the teaching practices of English in the Faculty of Engineering and Agricultural Sciences of the UNSL and its relationship with the demands of the working environment". The objective of this paper is to present this academic research project whose goal is to offer an alternative to improve the teaching of English in the engineering careers that are taught at FICA.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aguirre Céliz, C. y Rivarola, M. (2009). “Construyendo Inglés Técnico con modalidad semi-presencial” en Revista Argentina de Enseñanza de la Ingeniería, Año 10, Nº 18, pp. 59-68. D Recuperado en http://docplayer.es/6696654-Construyendo-ingles-tecnico-con-modalidad-semi-presencial.html

Declaración Final de la Conferencia Regional de Educación Superior en América Latina y El Caribe - Conferencia Regional de Educación Superior (2008). Recuperado en https://www.oei.es/historico/salactsi/cres.htm

Documento Marco sobre la Formulación de Estándares para la Acreditación de Carreras de Grado, Facultad de Ingeniería y Ciencias Agropecuarias, Universidad Nacional de San Luis (2018). Recuperado en http://www.fica.unsl.edu.ar/SP/documentacion/nuevosestandares/RS-2018-989-APN-ME%20(CON%20ANEXO).pdf

Guzmán, J. C. (2011). “La calidad de la enseñanza en educación superior ¿Qué es una buena enseñanza en este nivel educativo?” en Revista Perfiles Educativos, vol. 33. Recuperado en http://www.scielo.org.mx/scielo.php?pid=S0185-26982011000500012&script=sci_arttext&tlng=pt

Hernández Sampieri, R.; Fernández Collado, C. y Baptista Lucio, P. (2010). (5º ed.) Metodología de la investigación, Méjico, McGraw Hill Interamericana.

Lozano, R. (2011). “De las TIC a las TAC: tecnologías del aprendizaje y del conocimiento”. Anuario ThinkEPI, v. 5, pp. 45-47.

Propuesta de Estándares de Segunda Generación para la Acreditación de Carreras de Ingeniería en la República Argentina “LIBRO ROJO DE CONFEDI” (2018). Recuperado en http://www.fica.unsl.edu.ar/SP/documentacion/nuevosestandares/LIBRO_ROJO_DE_CONFEDI.pdf

Sabino C. (1992). El proceso de Investigación. Buenos Aires – Argentina. Lumen.

Simón, H. (1973). Las ciencias de lo artificial. Estados Unidos. A.T.E.

Stone Wiske, M. (2006). Enseñanza para la Comprensión con tecnologías. Buenos Aires. Paidós.

Published

14-12-2018

ARK