Internship in search to reinvent our daily job

Authors

  • Claudia Antonia Belardinelli Facultad de Ciencias Humanas. Universidad Nacional de San Luis
  • Patricia Pérez Facultad de Ciencias Humanas. Universidad Nacional de San Luis

Keywords:

experience, practice, special education, early childhood education

Abstract

To make an approach to the teaching and research and extension practices from our own experience, it is important to rethink our history, our own school biography as a way of returning to oneself, from our own daily lives. We consider teaching practices and research practices, as two practices in one's action intersect and overlap, but each has its own identity, specificities and peculiarities. Also from the extension we opened the game to exchange and training between universities and educational institutions Average for mutual enrichment. Thus we share our experience in teaching, research and extension practice in Teacher Training and Special Education Initial, seeking to reinvent our daily work.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Achilli, E. (1990). “Antropología e investigación educacional. Aproximación a un enfoque constructivista indiciario”. CRICSO. Facultad de Humanidades y Artes. Rosario.

Achilli, E. (1996). “La Práctica Docente: Una Interpretación desde los Saberes del Maestro”, en Cuadernos de Formación Docente. Buenos Aires.

Ageno, R. (1989). “El taller de educadores y la investigación”, en Cuadernos de Formación Docente, 9. Secretaría Académica. Universidad Nacional de Rosario.

Arnaiz Sánchez, P. (2003). Educación inclusiva: una escuela para todos. Málaga: Aljibe.

Burbules, N. (1999). El diálogo en la enseñanza. Teoría y Práctica. Buenos Aires: Amorrortu.

Camilloni, A. y otros (1996). Corrientes didácticas contemporáneas. Buenos Aires: Paidós.

Edelstein, G. y Coria A. (1995). Imágenes e imaginación – Iniciación a la docencia. Buenos Aires: Kapeluz.

Edelstein, G. (2003). “Prácticas y Residencias: Memorias, Experiencias, Horizontes”, en OEI. Revista Iberoamericana de Educación, 33. Recuperado de: https://rieoei.org/historico/documentos/rie33a04.PDF

Edelstein, G.; Salit, C. y otros (2007). “Indicios acerca de la construcción de conceptos sobre lo metodológico en la enseñanza”, en Cuadernos de Educación, V(5). Córdoba.

Guyot, V. (1999). “La Enseñanza de las Ciencias. Estudio sobre la Enseñanza”, en Revista Alternativas. Serie Espacios Pedagógicos, IV(17), 15/31. San Luis: LAE.

Published

25-04-2014

Issue

Section

Educational Experiences

ARK